Agenda 23 november
0830 Registrering/kaffe, Speed Meeting - bilaterala möten på mötestorget.
0930 Välkomstattention, På mötestorget
0940 Huvudtalare fm, Lisa Ekström
1040 Mötestorget, Kaffe, mingel och Speed Meeting
1100 Break Outs, Tre Valfria möten, först till kvarn principen…
Tilläggsavgifter - bråkdelar att bråka om" Vet du vad du betalar för?
Resa med rast, Talk show om resepolicyns roll för välbefinnandet
Förstår kunden beslutsprocessen - nyckeln till effektivare marknadsföring och försäljning
1140 ProcessPromenad
MPI Mötesformat
1240 Lunch, Kreativ lunch i konferensmiljön. Åsa återkommer.
1330 Break Outs, Tre valfria möten, först till kvarn principen…
Askmolnskrisen, har erfarenheterna bränt sig fast eller har allt gått upp i rök? Talkshow.
Travel and Meetings, smörgåsbord
MPI News olika mötesformat
1410 Paus Mötestorget
1430 Break Outs, Intro av Break Out möten
SBTA - härifrån till framtiden
MPI, sinnesmarknadsföring
1510 Paus, Mingel på Mötestorget
1530 Resan till mötet, Lennart Johansson samtalar med Bosse och Birgitta.
1545 Huvudtalare em, Internet-generationens möten och resor. En talkshow med Thomas Fürth
1630 Slutord, Slutsummering av dagen intryck och framtid med Birgitta och Bosse
1645 Eftersnack, Speed Meeting Mötestorget.
1700 Slut på dagen, Fortsatt möjlighet till bilaterala möten, Speed Meeting till 1800.
Citat från Travel News täckning av eventet
TN trotsade de iskalla vindarna och tog sig delar av redaktionen,
Katarina, till SBTA:s och MPI:s gemensamma heldag på Älvsjömässan. Jag fick se en ny general manager och hittade åtminstone två intressanta nyheter.
Det var en påtaligt stolt SBTA-ordförande Birgitta Sjöstrand som presenterade branschveteranen Lotten Fowler som ny general manager.
Men även om TN bara hade tid att vara med på förmiddagen så lyckades jag snoka upp två andra bra nyheter. Kullaflygs vd Christer Paulsson avslöjade att Sverigeflyg återinfört att ta betalt för kreditkortsavgiften, men det sker i form av rabatt på slutpriset för dem som inte betalar med kreditkort. Om denna variant godkänns av Konsumentverket får vi grotta vidare i.
Hur Amadeus ska få till det med denna djungel av tilläggsavgifter bland flygbolagen erbjuder andades Jesper Söderström (se bild) lite om under debatten om tilläggsavgifter. Snart får vi nog veta mer...
Men mest imponerad blev jag av förra SAS-chefen Lisa Ekström, som berättade om hur hon förvandlat "katastrofenheten" customer services på SAS till bäst i klassen. Med kaxighet, vilja av stål och med en fantastisk förmåga att se och förstå de anställda och bygga deras självkänsla och stolthet för arbetet är hon verkligen en förebild för många chefer.
Tänk bara: Hon fick förre SAS Sverigechefen Peter Viinapuu att lova att hon inte skulle behöva gå ett enda möte utanför den egna organisationen under de tre första månaderna. När Peter ändå skickade möteskallelser under denna period svarade hon med att skicka mejlet där han skriftligt gett henne detta löfte.